Denkt u erover om een bedrijf te beginnen, of bestaat uw onderneming juist al een poosje? In beide gevallen is een website maken een belangrijke stap. In dit digitale tijdperk kan geen enkel bedrijf het zich veroorloven om geen gebruik te maken van het internet: u heeft simpelweg een site nodig. Vrijwel de hele westerse wereld zit vele uren per dag achter de computer: dat is dan ook het beste platform om uw bedrijf op te presenteren. Een website maken is dan ook een prioriteit voor iedere onderneming. Maar wat bedoelen we eigenlijk met een goede website maken? Wat verstaan we onder de term? Een goede homepage moet voldoen aan heel wat voorwaarden die ook afhankelijk zijn van uw specifieke situatie. We noemen hier een aantal algemene aspecten waar u rekening mee dient te houden als u een website maken gaat, of het website maken uitbesteedt.

  • Uw webpagina moet mooi vormgegeven zijn. Dit is het visitekaartje van uw bedrijf: verreweg de meeste van uw klanten zullen uw homepage zien voordat ze ook maar iets anders met uw bedrijf van doen hebben. In een oogopslag moet duidelijk zijn dat u een professionele onderneming heeft en dat u goed bent in uw vak, dat u goede producten levert.
  • Overzicht is uitermate belangrijk op een site. Men moet snel en gemakkelijk kunnen vinden wat men zoekt. Zorg dat er relevante informatie op websites staat; informatie voor een ieder die op uw site terecht gaat komen.
  • De webpagina moet technisch goed in elkaar zitten. Dat is belangrijk omdat de site op die manier goed doorzocht kan worden door zoekmachines zoals Google: de algoritmes die dat soort bedrijven gebruiken zijn aangepast op websites die technisch goed zijn. Ook is het natuurlijk leuk als al je potentiële cliënten een mooie webpagina te zien krijgen. Het moet niet uitmaken welke browser ze gebruiken, op welke computer, welk tablet of welke smartphone ze gebruiken: de site moet goed werken op welk platform dan ook

Website maken: meer dan basic

Natuurlijk is het naast deze essentiële eigenschappen van een goede webpagina van belang om je site bijzonder te maken, eruit te laten springen. Hoe pak je dat precies aan, een website maken die aandacht krijgt?

  • Je dient een dynamische site te creëren: er moet activiteit op de site zijn. Je kunt je klanten goed aan je binden door ze interessante informatie en acties te voeden: een website maken heeft vooral zin als je actief bezig blijft met de pagina. Je kunt denken aan nieuwsberichten plaatsen die interessant zijn voor de gemiddelde bezoeker. Ook kun je op Facebook en Twitter interactief bezig zijn en dat koppelen aan je webpagina. Als er een dialoog ontstaat tussen je bedrijf en je klanten ben je goed bezig.
  • Bij het website maken moet je in gedachten houden of de site goed vindbaar is voor potentiële klanten. Eigenlijk is het daarvoor nodig dat je aan search engine optimization doet: een activiteit die je waarschijnlijk het beste kan uitbesteden aan experts die op de hoogte zijn van de algoritmes die zoekmachines als Google gebruiken om betrouwbare zoekresultaten te creëren. Je kunt bijvoorbeeld denken aan goede teksten op je page die niet te veel of te weinig keywords vertonen. Ook is linkbuilding belangrijk in de SEO-wereld: zorg dat er veel naar je website verwezen wordt door anderen, zo achten zoekmachines je pagina betrouwbaarder dan die van eventuele concurrenten
  • Wees origineel en creatief. Dit sluit eigenlijk aan bij het eerste punt wat we noemden: een website maken is niet voldoende, je moet er steeds mee bezig blijven.

Website maken of laten maken?

Mogelijk vind je het leuk om met webdesign bezig te zijn, of wil je zelf aan de slag omdat het een goedkope oplossing biedt. Denk er echter goed over na of jij echt de aangewezen persoon bent om een webpagina te creëren voor je bedrijf. Natuurlijk weet je veel over je onderneming, dat is een voordeel bij het website maken. Maar weet je genoeg over websiteontwerp om de best mogelijk pagina te creëren? Kun je het wellicht beter uitbesteden? Of als je een deel van de hele operatie wilt laten uitvoeren door een expert: welk gedeelte besteedt je dan uit? Denk bewust na over wie en wat: een website maken is een serieuze en belangrijke taak. Zeker in de 21ste eeuw, die wordt gedomineerd door het medium internet, kan een fout ook echt een grote fout betekenen. Ga zorgvuldig om met de naam van je bedrijf op het World Wide Web. Wil je het hele project uitbesteden? Geen website maken maar een website laten maken? Wellicht kan Webton je helpen: een bedrijf dat zich specialiseert in webdesign. Het bestaat al sinds 1999 en wat eerst een klein bedrijfje was is uitgegroeid tot een organisatie met heel veel kennis en ervaring op het gebied van websiteontwerp. We zijn gespecialiseerd in ontwerp en zoekmachine-optimalisatie. Op onze webpagina vind je een overzichtelijke weergave van onze diensten en de prijzen die daar bij passen. We kunnen je helpen tegen scherpe prijzen en zetten ons er helemaal voor in om een webpagina te creëren die precies past bij uw onderneming. De technische aspecten van webdesign vinden wij erg belangrijk: we zetten de techniek in om uw bedrijf op de kaart te zetten: een website die goed in elkaar zit, goede informatie levert en relevant is, die is goed vindbaar via Google en die is ook nog eens fantastisch voor een klant die erop terechtkomt.

Comments are closed.

Scroll to Top